Nu är jag helt färdig

Jag är helt slut. Nu är det framskottat till garage och till boden bakom där vi har en liten gömma med pinnar och det är verkligen pinnar. Så till min lycka passade skottkärran i min gång och det belv några vändor. Sedan var det bara att stapla denna ved i ikeapåsar (blåa) på trappen och lägga över trasmattor så att det skyddar mot mer snö. Insåg sedan att fåglarna inte fått mat på länge och att jag var tvungen att skotta fram en ny gång även där, fylla rören och sedan klar!. Jag vet inte hur lång tid det tog men jag kom in nu klockan 14 så det kanske tog 2½ timme, jag gick ut ca 5 min efter jag skrev förra inlägget.

Nu är jag vrålhungrig ovh skall äta chickenbits med ris, sedan ska jag nog ner till stan och ta en runda på gymet och handla hem förnödenheter (heter det så) ja, i alla fall så blir det toapapper, rökt skinka en ny ost, kaffe och sen ska jag hämta mina öl hos syrran och hälla i dom ikväll tillsammans med min påse ostbågar som jag inte ätit upp, köpte in lördags.

På tal om lördag, F och jag åkte upp till Sälen. På kvällen snöade det rejält och klockn 04.30 på söndag morgon ringde klockan och ca 20 min senare satt jag och åt gröt, kokt ägg och en hård knäckemacka med edamerost. Kaffe och vad jag tror var saft på röda vinbär eller kanske lingon, den var inte så kraftigt blandad, dvs väldigt svag men god.
Väl ute på vägen fick vi krypköra ända till start och då skulle vi ju vidare till Dalskidan för att hämta skidorna, det fick vi inte. Det löste sig och F kunde starta och jag åkte till Mora för att se henne åka in mål 9 timmar, 29 minuter och 18 sekunder senare.

Nu ska jag äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0