Det regnar

Ja idag regnar det och det är väl bra för då försvinner snön fortare. Jag tycker om snö men nu får det vara nog med tanke på hur vår källare blir när det ska töa i omgångar.

I dag har jag varit till min jobbcoach. Jag visade upp mitt CV och några personliga brev som jag skrivit under åren. Jag fick mycket beröm och hon tycker att jag jobbar på bra med att söka jobb på olika sätt och på olika ställen. Ja men jag får ju inga jobb fast mina papper ser bra ut, suck.  Jävla offentliga sektorn. Jag uppmanar alla som tänker utbilda sig inom den offentliga sektorn, gör inte det om ni inte tänker utbilda er till chef direkt för då får man jobb men då jobbar man inte i den utan för den, är ni med i mina tankar??

Jag måste nog tända en brasa för det är ruggigt kallt här inne idag, men när jag börjar städa blir jag varm i kroppen, ska nog städa lite i dag. Å, jag ska ju träna idag, skulle ha tvättat min byxor, fan.

Dagens lunch får bli en repris på gårdagens och jag klagar inte, den var god. Tacosallad, skitgott.

Dagens agenda, tvätt, tvätt och åter tvätt. Jag har massor som skall vikas och massor som skalll sorteras och tvättas. Bara att köra igång men det får bli när jag är klar här.

Nä ladda en maskin och tända en brasa står på tur.

Adjöss jobbcoachslöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0