Tredje gången gillt!

Nu hoppas jag att brasan tar sig i kaminen, det är tredje gången gillt som jag tänder den. Första gången efter ett antal kvist- "pinnar" som inte går att spänta tillslut ger med sig och jag har tändved. Vad händer då? jo, vad vi alla kvinnor så jävla ofta för, flera saker samtidigt. Varför? Jag gjorde köttfärssås och stekte fiskpinnar i ugnen och kokade spagetti, samtidigt som jag tänt på i kaminen, vad händer, jo när jag äntligen ska äta mina fiskpinnar med den kalla spagettin som legat på tallriken i minst 5 min så upptäcker jag att det slocknat i kaminen. Efter ett nöjesblad och med ett hopp om att det ska gå att få fyr på den stackars vedbiten i kaminen, inser jag snabbt att det inte kommer att gå. Då kastar jag mig raskt över en kartong, viker ihop den och petar in den. Det brinner som bara den och ja, nu ska det gå men nej. Nu har jag slaktat en annan kartong och i skrivande stund höra jag hur elden låter i kaminen så det gick nog till slut. Och nu är även mina fiskpinnar kalla så de passar till pastan, fan oxå!!!

Första Marie Jungstedts bok är avklarad och nja, jag vet inte, hoppas att den andra har något mer. Den heter "I denna stilla stund".

Måste kolla om det brinner, återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0