21.00 = potatisgratäng?

Ja, klockan 21.00 petade jag in en potatisgratäng i ugnen. Det var meningen att det skulle bli en gratäng potatis, lätt och rökt bacon och lite paprika men Hemköp hade inte sån bacon som jag ville ha och sen hade de billig kassler så det får bli potatisgratäng med kassler i morgon.

Jag gör maten i kväll för jag ska jobba på en annan avdlening 9.30 - 11.30 så i stället för att stressa med att synda hem för att göra lite mat, så gör jag den nu. Kasslern steker jag i morgon. Det luktar ljuvligt här hemma just nu.

I morgon tar jag med träningsväskan och baddräkten, har nämligen inte berstämt mej om jag träna styrka eller simma, det visar sig i morgon.

Det gick bra på jobbet, helt lugnt nästan tråkigt, alla roliga korsord är klara, så det blir nog att köpa en korsordstidning i morgon.

Nu ska jag kolla gratängen och sedan softa i soffan, innan jag går och knoppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0