Snart bär det iväg!

Jag har precis druckit upp mitt morgonkaffe och tankar över en ljudbok till min mp3, som en backupp, om jag skulle lyssna färdigt på Arne Dahl eller om batterierna i mobilen börjar sina. Extraboken blir Dödergök av Katarina Wennstam.

Sitter alldeles ensam här nere, krigaren har redan åkt och jr sover och om tre timmar kommer min avlösare, farmor. Jag ska ju upp till sälen med F som ska åka öppet spår, jag är chaffuören tilllika pepparen så att hon kommer i mål i Mora, där jag ska möta upp henne. Jag börjar bli lite orolig över var jag ska parkera i Mora, jag tror att jag hittar till Mikaelskolan eller vad den hette, där vi parkerade förra året. Jag vet att jag garanterat kommer att sitta på det cafe som jag satt på förra året, då jag nästan missade när vinnaren i det riktiga Vasaloppet gick i mål. Jag fick kasta i mej kaffet och rusa, men jag hann.

Det kommer inte bli så kallt har jag sett, men jag tar med mej termobyxorna och blir det för varmt, för de var verkligen varma, så byter jag om och har underställ och jeans. Ska nog kolla Vasaoppssidan, där kanske det står om var man kan parkera, hoppas att tältet är uppe, där de hade så god mat.

Adjöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0