Orolig

Jag blir alltid så orolig denna tid på året och varför tänker ni säkert, deklarationen säger jag då. Jag tycker inte om deklarationen, att deklarera är inga problem, det är vad det står längst ner "summa att betala" hu jag får rysningar bara att skriva det. Idag kommer den, kanske men den kan också komma en annan dag, vilken jävla väntan, det är ju inte som att vänta på julaftonen precis eller mensen, detta är värre, mycket värre. Förra året öppnade jag den på en fredag och hela helgen var förstörd, så kommer den på fredag väntar jag med att öppna den, måndag är en bra dag.

Igår tränade jag och avslutade träningen med en ordentlig powerwalk på löpbandet. Jag fick skitont i smalbenen och fick sänka hastigheten och började fokusera en tom fläck på väggen framför mig och riset som jag skulle koka när jag kom hem, då gick det bättre, det onda försvann och jag kunde öka och gick 3 km på 30 min och 22 sek, nästa gång ska jag under 30 minuter. Svetten lackade och andningen var på topp det kändes bra, hade puls på 166 när jag stannade bandet. Idag har jag ont i ryggen och känner lite träningsvärk i rumpan och baksida lår, men så körde jag ganska hårt också. Träningsvärken i magmusklerna, kom redan när jag gick och lade mej i går kväll, skönt.

I morse vaknade jag som en död sill eller nåt liknande. Jag är tung i huvudet, lite snorig och fötterna är för stora. Jag menar, inneskorna kändes trånga när jag satte in fötterna. Nu har jag ätit frulle och druckit kaffe, ska bara hänga en maskin ( om jag orkar ) sen drar jag norrut.

Adjöss ryggvärkslöss

ps, inte korrekturläst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0