Gårdagens försvann

Jag började skriva på ett inlägg i går men det blev stopp och explorer svarade inte och jag fick stänga ner webben. Då tröttnade jag på att skriva om alla så dert blev inget.

Gårdagen var mycket trevlig. S från norr skulle till af och då tyckte jag att hon skulle passa på att komma förbi mej och ta en kopp kaffe. Hon ringde och var hungrig och föreslog en lunch på stan. Jag tvekade 7 sekunder och sa sedan ja, men jag har ju inga pengar!!!!????. 60 spänn i komntanter hade jag i plånboken, alltså inte medräknat på de ca 200 som jag tidigare nämnde. Jag måste få unna mig lite fast jag inte har råd, det gör ju nån annan. Det blev en god sallad och sedan kaffe hemma på altanen, jättetrevligt. Så hur kändes det att visa upp hemmet, när det inte var färdigstädat? Ja, lite skrämmande men jag kunde inte göra så mycket, det står ju sängdelar både här nere och där uppe. Men, jag ursäktade inte röran för det gör man alltid och då påtalar man att det är stökigt.

Efter det trevliga besöket, åkte jag norrut och stannade på två glas saft hos F som eldade gräs. Väl hemma igen så åkte jag och handlade. Jag har verkligen ingen fanstasi på vad man ska göra för mat, så det fick bli spagetti och köttfärssås, fast det skulle från början bli pannbiff och potatis.

Dagens agenda blir att vika tvätten som hänger på tork i källaren och sedan tvätta det som ligger och väntar på att bli rent. Städning blir det också, måste torka av vardagsrumsbordet efter helgfrukostar och fredags och lördags mys och dammsuga, hämta in lite mer ved och kolla hur mina vitlökar mår.

Det blev lite för långt inlägg men så blir det när man ska summera gårdagar och annat.

Adjöss skräplöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0