Aja baja så här får du inte göra!!!

I morse upptäckte jag att jr petat bort snöret till en av mina dassböcker som hänger inne på toan. Det snöre hade han sedan petat ner i vårt eisa peitää element. Detta är inte första gången som han petar ner något i toalettelementen, på den där nere ligger det flera toapappersbitar, nu lite bruna pga. det varma elementet.

Efter frukosten ville jag ha hans hjälp och vi fiskade upp allt. När jag lade pappret på bänken och frågade honom varför de var så bruna, så svarade han att det var för att elelmentet hade bränt pappret. Jag frågade om det var han som hade gjort det och han erkände men en viss tvekan och jag försäkrade honom att jag inte skulle bli arg. Jag berättade för honom vad som kunde ha hänt och frågade om han skulle peta ner mer papper och saker i elementet och det skulle han inte. Dagens lektion avklarad och det gick faktiskt att äta frulle vid matbordet, jag är nöjd!

Idag ska jag jobba, väntar just nu på att klockan ska bli 11.00 så ska jr och jag ta en fika, sedan ska jag börja med maten och göra matlåda till kvällen. Hänga tvätt och slappa i 5 min.

papper       mera papper Ja detta hade kunnat starta en mindre brand på toaletten och säkerligen spridit sig till hela huset.

 

Adjöss bränt papperslöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0