Smakat på arbetslivet

Jaha, nu har man smakat på arbetslivet, endast 6 timmar men det är 6 intensiva timmar. Jag har inte ens varit på toaletten eller haft ngn rast. Så nu är man hemma, ingen att prata med...suck.

I morgon blir det en promenad till bilverkstaden, skall hämta den gula. Sedan blir det träning och ev ett inköp av en ny baddräkt. Insåg idag att jag snart visar rumpan för att den är så tunn i tyget. Hittade två kandidater på Team Sportia. Efter det eventuella inköpet drar jag norrut, med en bullpåse eller så struntar jag i påsen och behåller den hemma i frysen.

Grannen bjöd in mej på en kopp kaffe, det var trevligt. Jag kollade in deras källare och hon hade gjort ett bra jobb med tvättstugan och jag tror att hon är mer spindelrädd än vad jag är. Ser jag en, så kan jag alltid suga upp den och svälja, eller nu blev det fel, suga upp den med dammsugaren,menade jag ju.

Jag simmade 1000 m idag och gud vad skönt det är att simma. Jag simmade så fort att jag blev andfådd.
Jag klippte gräsmattan oxå, fast det blev inte hela och det visste jag när jag började. Jag skulle klippa tills besinen tog slut och jag hade bestämt mej för att klippa baksidan, utom det paritet bakom garaget, det och framsidan får vänta till en annan dag.

Trappen, stackars trappen, jag skrapade lite på den i dag när jag gick upp. Jag måste verkligen ta tag i den igen men det gör så jävla ont i ryggen och i högerarmen efter ett tag. Jag får samla ihop flera saker som skall göras och så får jag rotera med arbetsuppgifterna när det blir för "ont-igt".

Anna Anka, jag kan inte låta bli att nämna denna kvinna. Jag såg programmet igår och stannade uppe för att se henne i Aschberg i 8:an. Herregud var frispråkig hon är och det får hon vara men jag undrar vad hennes man, Paul Anka tycker om hennes sätt att prata i svensk tv. Det skulle jag vilja se, en intervju där de visar Anna, översätter det hon säger och sedan få höra hans åsikt. Jag funderar på att "lära in henne" och imitera, för det skulle vara skitkul. Måste samla på kommentarer av henne, sen är det bara att köra. Vilket partytrick det skulle bli, jag som partajar så jävla mycket.

Jag väntar på ett mail. Trodde faktiskt att en statlig instution svarade på småfolkets frågor men icke sa nicke. Jag får väl ringa "norrlänningen" och boka in en tid, för jag ska prata med honom öga för öga. Jag är inte arg, nu i alla fall, men jag kan bli, det var ju därför jag valde att maila. Men om jag är ute och cyklar och har fel, så kan väl han maila det och säga att blanketten ska fyllas i och lämnas in. Få se hur jag gör. Han får några dagar på sig.

Nu har datorn varit riktigt snäll, har kunnat skriva som jag brukar och inte med "pekfingervalsen" i slowmotion.
Å, vad jag längtar till torsdag.

Nä nu ska jag kolla nyhetessidorna och några bloggar innan jag knoppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0