Äntligen helg!

Ja, då är det äntligen fredag och dags för helg. Jag har enligt andra "helg" hela veckan då jag nu så olyckligtvis är arbetslös. Men absolut inte sysslolös. Fan, jag kan nästan tänka mej att bli lyxhustru. Vara hemma hela dagarna, tvätta, hänga tvätt, vika den, handla, laga mat, baka, fylla och tömma diskmaskinen, renovera, källsortera, åka till soptippen, klippa gräs, bära in ved, skotta, se till att soptunnan kommer ut på trottoaren. Tänk, allt det där gjorde jag även när jag jobbade, enda skillnaden nu är väl att jag lättare kan planera och organisera mina sysslor. Är inte livet helt fantastiskt!

Telia, kära Telia som jag alltid har haft ett gott ord om, är inte så jävla bra kan jag säga. I tisdags em började ljudet försvinna, sen blev det värre, bilden frös. Jag har varit i kontakt med Telia sedan ons fm och fått all sorts hjälp. Pratade alldeles nyss med support som nu helt plötsligt hade ett datum då allt skulle vara bra. Det var till den 10 september, hoppsan men var det inte igår???? Jo så nu är den framflyttad till den 15:e. Oj, vad jag ska ringa till Telia när digitalboxen fungerar, för då ska jag kräva min ersättning för att jag inte kunnat titta på tv.

Jävla gnällkärring kanske ni tänker, men detta är fakta!

Nu ska jag ta mej en tur på ägorna och kolla tomaterna.

Ha en trelig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0