Vilken underbar dag!

Så, vad  har jag gjort sedan sist? Jo, jag har tvättat klädseln till soffan och under tiden som maskinen gått två gånger så har jag dammat vardagsrummet, torkat i föstren, späntat ved, handlat, bakat och lagat mat.

Jag började med att steka köttet, grytbitar och det skulle ju koka ett tag, sedan bakade jag en äppelkaka. Det fanns ju plattor lediga på spisen, så jag kokade en grösakssoppa också. En trerätters kan man säga. Soppa till förrätt, kalops med potatis och kokta morötter och avslutningsvis en äppelkaka. Bilder kommer.

Så detta har jag gjort, nu ska jag äta färdigt.
äppelkakafärdig äppelkakaGrönsakssoppaKalops med potatis och morötter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0