Söndag

Ja, vad gör man en söndag? Söndagar för mig, är ankomnstdag eller lämningsdag. I dag är det inte någon sådan dag och det känns lite konstigt.

Jag skulle kunna baka en sådan här dag, men jag är inte på baka-humör. En tur till något lågpris-affär-aktigt kanske blir av i dag, behöver ljuslyktor att ha ute på parkeringen. Vet inte om de har det men jag vet att det finns annat som skulle kunna passa plånboken. Två vita krukor och två fuskbuxbombollar (långt ord), till fönstret i trappen. Jalusigardinen har jag redan så det är bara en stege, anppassad för trappsteg och fönsterdekorationen  som fattas. Jo, och så trappen så klart, men jag ska återuppta mitt uppdrag i morgon.

Morgondagen skulle vara speckad med jobb, 07.00-20.00, men nu ringde de i går och sa att det var så lugnt att jag behövdes inte på morgonen. Hm, tänkte jag, hur ska jag göra... ok då kommer jag till 12.30, tar med hon som inte har ngt körkort och så handlar vi innan gästerna kommer. Sagt och gjort, det blev en kortare arbetsdag men mer tid till trappen.

Träningen har kommitav sig. I dag, när jag vaknade, kändes det kosntigt i halsen och minimannen, som jag har träffat i helgen, hade en del hosta och jag råkade hamna mittemot honom när vi åt och vad han blåste på sin mat, det var nästan så att han blåste på min mat (eller det gjorde han nog). Så jag är nog smittad, för det är ingen annan i min närhet eller på jobbet som har hosta. Jag vägrar att bli sjuk. Inte nu när jag bestämt mej för sprutan.

Var till ett stort köpcentrum igår för att investera i ett par byxor, dock inte till mej. Men herregud vad det var svårt. Jag menar, jag har inte den perfekta kroppen som vill passa i vilken jeansmodell som helst men det här var nästan omöjligt. Om man tog ett par med rätt storlek, 32 32 som ett exempel, så gick de inte upp över låren, hm....en större storlek och en större storlek till, då gick de upp men då var de alldeles för stora i midjan, eller 50 cm för långa. Jippieeee, jag har samma problem med byxor, fast jag har inte sån fast kropp som denne jeansletaren har. Det blev tre par jeans. Inte den eller de modellerna som var de snyggaste men det blev bra, de satt snyggt, fast det inte var Lee, Levis, Wrangler, Diesel, Crocker eller vilka märken som nu provades. Tre timmar tog det. Jag är nöjd, det var roligt att göra ngt tillsammans, bara det.

Jag har massor att skriva men jag lämnar det till ett annat tillfälle, det blir så långt inlägg så ingen orkar läsa.

Ps. jag har inte korrekturläst detta, så är det fel så är det. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0