Måndag, igen.

Regnet hänger i luften, jag är sugen på en skogsvandring. Innan jag somnade i går, så kände jag mej för en tur runt sjön, men inte idag. Jag vill ut och leta svamp. Ska ringa mor och fråga om hon vill med. Jag ska ju norrut i dag och de tre timmarna kan jag göra i eftermiddag. (ringde och vi plockar efter kl 14)

Jag är själv denna vecka, eller i alla fall till onsdag kväll. Vi får några timmar tillsammans, på torsdag fm, sen blir jag själv till han kommer hem igen. Vet ju inte idag, vart han jobbar den här tiden, nästa vecka. Han kanske kommer hem på kvällarna. Me like.

Ska verkligen ta tag i trappen igen, inte idag men i morgon, då har jag en hel dag. Nu ska jag häna tvätt, ladda en ny, klä på mej kläder och städa lite i vardagsrummet. Det blir så skräpigt, när man har en braskamin. Jo, jag ska ta in mera ved, för det kan vara mörkt när jag kommer hem i dag.

Jag vill passa på att tacka så mycket för den goda maten, som vi igår fick hos F&J. Älgkött är aldrig fel. Tårtan var perfekt, inte så söt, det passar mej.

Jag bowlade i fredags, det var kul, fick in några strike men jag vann inte. Jag vann andra serien men inte alla tre, poängmässigt alltså. I lördags var jr och jag hos F&J, åt lunch och fikade, alla barnen lekte och det var en trevlig dag. Helgen gick fort, men det var väl för att det var så roligt. Mycket spelade blev det, hyveltjuven är ett mycket populärt spel här i huset.
 
Återkommer senare med mera uppdate om dagens bravader. Nu är det dags att göra sysslorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0