Kaffetåren...

..den bästa som finns, av alla jordiska drycker. Jag tror att man säger så, inte säker.
Ja, så vakande man tidigt denna morgon också. Åt frukost halv sex, drack tre koppar te och en var faktiskt med honung!?(blä), för det har man ju hört att det ska vara bra för halsen. Men nu ska jag avnjuta tre koppar kaffe.

Jag har sovit på soffan i natt. Jag började hosta vid 20 i går kväll och det var inte så farligt. När jag gick och lade mej, två timmar senare, så blev jag plötsligt väldigt torr i halsen, var abslout tvungen att hosta jättemycket, så jag gick ner. Drack några glas vatten, njöt av värmen från kaminen och somnade, vaknade 04.50. Älsklingen skulle till jobbet och gissa om han blev förvånad när jag låg i soffan, jag med.

Jag är inte så hostig idag men om jag var tjock i halsen för någon dag sedan så är jag fetmafet-tjock idag. Men jag har inte ont och som en klok man sagt: " Det som inte dödar, det härdar"

Gårdagen var väldigt trevlig. Efter mitt uppdrag så blev det en sen lunch hos mamma med syster och en av hennes döttrar. Lax med ugnsgratinerade klyftpotatisar. Svamplockning stod sedan på agendan, men det blev en resa till en kyrkogård ännu längre norrut. Farmor, farfar och farbror vilar där, så de fick ljung och lyktorna planterade. Ja, så detta andaktliga besök, avrundades med 800 kr mindre på kontot men inget jag köpte var onödigt eller måste tänka efter.....våtservetterna i miniförpackning, de kunde varit kvar i butiken, jag har ju en halv förpackning kvar. Dyraste grejen var bara till mej, en Halloweenklänning, som jag alltid har önskat. Det blev inte riktigt den som jag ville ha men jag får hålla till godo, den fanns i min storlek, ska ta kort på den så får ni se. 
Halloweenklänning Hoppas nu att jag kan få använda denna.Nu
Nu ska jag lösa korsord, softa i soffan och dricka mera kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0