Jag fick den att fungera!

Jag provade och det gick! Nu tror jag att jag vet hur man gör när datorn blir sjuk. Dra ur strömkabeln, vänta, vänta och vänta tills den säger till att man har nästan inget batteri kvar, då kommer de ifram, de konerna som jag vill se. Stopppa in strömkabeln och så fungerar det perfekt. Är inte livet fantastiskt.

Det känns nästan som om jag tar livet av datorn, tvingar den att kämpa för sitt liv och då ger den upp och ger mej det jag vill ha, en fungerande dator. jag är så jävla bra.

Jag har upptäckt att jag har lite otur med elektroniska grejer. När jag för ett år sedan, bestämde jag mig för att inte köpa en ny kamera, som jag så länge velat ha, hände något. Jag har en kamera, som fungerade. Beslutet kom dagarna innan min födelsedag. Jag tog som vanligt, kort på tårtan jag hade gjort och sedan lade jag kameran i en låda i köket. 13 dagar senare, ville jag ta kort på huset jag just nu sitter i, för att visa kompisar och kollegor, hur huset ser ut. Då ville den bara ta svarta kort och så lät den som en hund när man skulle ta kort. Den gick sönder, i lådan.
Jag har under en längre tid, tittat på en speciell mobiltelefon, sedan dök det upp en modell till, som passade mina önskningar, nu står jag och velar, vilken modell är bäst? Jag har insett att jag inte har råd att köpa en ny telefon och förlänga mitt abonnemang, får jag vänta med till maj-10. Jag använder min telefon som mp3-spelare och jag önskar ett större minne. Det hade jag tänkt lösa med en ny telefon men när jag insåg min ekonomiska situation så bestämde jag mig för att köpa ett större minneskort och behålla mobilen som fungerar. Men.....nu vill "höja-volymen-knappen" inte fungera, jag får trycka och klämma, samtidigt som jag ska höja volymen. Ska den ge upp nu, som kameran gjorde, för att jag ville byta ut den mot en nyare och bättre modell?  

Mitt bakrundsjud till påtåren nu på morgonen lyder: "Pow, aj, oj, nej, hjälp" och "Sitt kvar, snart kommer djungelgeorge" Jag dricker kaffe och lyssnar på barnkanaler. "På disneychannel.se" Vissa barnprogram är bara skit, men ungarna gillar det tydligen.

Dagens uppdrag till jr. Att hitta kläder i sin byrå. Strumpor, kalsonger, tröja och byxor.
Nu ska jag spela Hyveltjuven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0