Inte undra på att man har klåda.

Vaknade av klockan 05.45, znoosade en gång, sedan gick jag upp. Jag hade innan jag gick och lade mej i går, gjort en brandmans förberedelse, dvs. lagt morgondagens kläder i ordning, bara att hoppa i när det är dags. Kokade kaffe samtidigt som jag nästan höll på att kissa på mig, fick springa emellan. Från toan, via matrummet, slå på datorn, tillbaka till kaffet, slå på det och hämta bröd i frysen. Göra tre mackor, kolla mail,borstade tänderna samtidigt som jag hällde upp kaffet i termos. Kamma håret, ta på ytterkläderna, logga ur datorn, ta väskan och ut i bilen. Åkte norrut, körde s-vgnen så det yrde (nästan) fikade, fortsatte att jobba, åkte hemåt, kl.11.00.

Väl hemma: ta in posten, in av med skor, hämta yxa, påse, på med skor, slå på dator, hämta ved, spänta ved, in med veden, ta fram matlåda, göra en matlåda för kvällen, ner i frysen, hämta hamburgare, steka och koka makaroner. Samtidigt försöker jag två gånger att tända en brasa i kaminen, läsa mail, kolla platsbanken, får fyr på elden och grillar en paj i micron. Den har kallnat nu, så den går att äta.

Det jag har kvar innan jag ska till jobbet som börjar om ca 50 min är, att äta färdigt, duscha, kamma håret, hitta ngt att ha på sig, skala morötter, packa väska, sätta datorn i vänteläge, på med skor och jacka, sedan åka.

Fy fan vad jag hatar det här!!!

Ps, inte korrekturläst Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0