Ett steg i taget

Jag har använt alla slippapper och ett trappsteg är nästan färdigt. Jag behöver lika många slippapper till, för att den ska bli färdig, sen ska det slipas med ett finare papper, några gånger. Jag blir nog aldrig klar med denna trapp. Hade jag mycket pengar, typ flera miljoner, skulle jag hyra en större maskin som slipar bättre. Ni kanske tänker, varför låter hon inte ngn fackman göra det om hon ändå har pengar. Jag vill göra trappen själv, så enkelt är det.

Nu för någon timme sedan, ringde en av vikariesamordnarna i kommunen. Jag ska på intervju på torsdag kl. 13.00. Jippie, äntligen. Det känns skönt, nu kanske jag slipper sena kvällar, nätter och långa arbetspass.

Bs ringde, jag ska jobba den 26:e. Jag ska besöka arbetsförmdelingen på tisdagen eller torsdagen. Hoppas att det kan ge mig ngt bättre än detta hopp hit och dit. Klådan är bättre men inte borta.

Jag ringde a-kassan och jag har idag, 26 deltisstämplingsdagar kvar. Huga huga sommarstuga, det är inte mycket.

Nu ska jag klä av soffan och tvätta klädseln, dammsuga färdigt och skrapa lite trapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0