Det regnar

I dag regnar det, så det måste innebära en mysdag, jippie!!

Gårdagen, hur var den? Jo, efter en lång välbehövlig sovmorgon, gick jag upp, drack kaffe, åt en macka och sedan begav jag mig norrut. När jag sedan kom hem, var det så fint undanplockat hemma i huset, jag blev så glad! Senare på kvällen kom grannarna och B. Kocken lagade mat, jag tände ljus och kollade så att kycklingen i ugnen skötte sig. En mycket trevlig kväll med god mat.

Inga måsten finns i dag, vi ringde och avbokade "pinnplockningen". Det är inte så roligt att vara ute i detta väder, om man inte behöver. Pinnarna finns kvar till en annan helg.

Det får bli en film- och mysardag.

Jo, jag höll på att glömma, arbetsförmedlingen. Nu har jag fått ett erbjudande om att välja en jobbcoach,men ingen från arbetsförmedlingen, utan en extern, som det så vackert heter. När jag sedan ringde till arbetsförmedlingen så sa killen att nu slipper du ha oss jagandes i hälarna ( han sa inte exakt så men på ett ungefär, budskapet var det samma)... hm, det finns alltså mänsklighet på arbetsförmedlingen, som förstår hur det är att vara arbetslös och att känna sig jagad. Så nu ska jag vänta på att få en kallelse från en coach, boka tid och så ska han, för det är en han, hjälpa mig i mitt jobbletande. Han ska få hjälpa mig att skriva ett nytt CV och finslipa på mina personliga brev. Leta jobb, det är inte så svårt, det finns ju inga. Mohhahahaha.

Nä nu ska jag käka frulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0